В края на февруари бе даден стартът на най-новата специализирана рубрика на Topsport.bg за фитнес и бодибилдинг - „Съветите на Юлий".

Водещият Георги Петков и лидерът на предаването и главно действащо лице - Юлий Русев се опитват да въведат трениращите, а и всички онези, които възнамеряват занапред да обърнат малко по-специално внимание на тялото си, в залата.

В епизодите ни до момента поехме по началните стъпки във фитнес залата, имахме за задача да обясним на теория какво би трябвало да включва подготовката ви за първата ви тренировка и можехте да наблюдавате и първите демонстрации на Юлий Русев.

Всичко това можете да видите събрано на едно място в страницата ни в социалната мрежа и в канала ни в Youtube.com!

Време е да ви запознаем и с едно от главните действащи лица "зад кадър", благодарение на които реализирането на предаването ни е възможно.

Освен съсобственик на веригата фитнес центрове West Gym, в които Topsport.bg заснема епизодите от "Съветите на Юлий", Теодор Вучков е и популярна фигура в спортните среди, а понастоящем и успешен бизнесмен.

Ето какво сподели г-н Вучков, специално за медията ни:


Какво е да си собственик на верига фитнес центрове в България?

- Всичко е свързано с много работа, лишения, липса на свободно време. Аз и моите съдружници имаме доста задачи и отговорности, с които трябва да се справяме. Приемам го като работа и не се чувствам специален, по някакъв начин. Просто си изпълнявам задълженията.

Самостоятелно ли управляваш своя бизнес?
- В момента сме трима съдружници. Допълваме се взаимно в работата си, помагаме си и се припокриваме в задълженията си. Справяме се доста добре и се разбираме, което е най-важното.

Как започна всичко за теб и West Gym?
- Първоначално West Gym беше една мечта, която в последствие успяхме да сбъднем. В началото мислехме да отворим само една зала и да осигурим работни места за нас самите, като желанието ни беше да работим сами за себе си. Всичко зависеше от нас и усилията ни, затова и дадохме всичко от себе си. Засега нещата се получават и се надявам и занапред да е така.

Трудно ли беше началото? Срещнахте ли някакви сериозни пречки при създаването, популяризирането и налагането на вашата марка?
- В началото беше много трудно. Всички работехме на по две места, събираха ни се по 100-ина работни часа на седмица, което е повече от два пъти над допустимото. Бях много изморен. Искам да подчертая, че в тези моменти много ми помогна жена ми, която тогава дори беше бременна, но въпреки това ми помагаше до последния момент преди самото раждане. Все още е трудно, но сме една идея по-добре, отколкото в началото.

Как успяхте да се справите с конкуренцията? Как се осъществява успешното налагане на една подобна марка в България?
- Със сигурност тогава конкуренцията не беше на това ниво, но бяхме направили своето проучване, защото все пак искахме бизнесът ни да е успешен. Всички сме тренирали в различни зали и общо-взето решихме да обединим онова, което знаем и да го прехвърлим в нашата верига. Гледахме дори да подобрим нещата и да ги направим по наш собствен модел. Първата ни зала беше тази в Люлин, като трябва да кажа, че тя се разработи за доста кратък период от време. Тя работи на пълни обороти вече шеста година.

Колко зали имате общо в страната?
- Общо са 7, за момента - в Люлин, Банкя, Нови Искър, в град Козлодуй, Надежда, Лозенец и в град Самоков.

В добри професионални отношения сте с една от най-популярните „фитнес личности" в страната - Лазар Ангелов. Положителна за бизнеса Ви ли е съвместната ви работа?
- С Лазар сме приятели над 15 години. Още като деца играехме баскетбол заедно. Той започна първи да се занимава с фитнес, беше инструктор. Ходихме в залата, в която работеше, а в последствие пък той стана един от първите ни клиенти. Подкрепяме се взаимно, поддържаме се и му пожелавам да продължава да се развива все така добре.

Възнамерявате ли да продължите да развивате бизнеса си или сте доволни от настоящата си ситуация и статус?
- Ние сме хора, които никога не се задоволяват просто с това, което са постигнали. Винаги гледаме да продължаваме да се развиваме и да градим. До края на годината се надяваме да успеем да отворим още два обекта. Подготвяме състезатели в различни спортове, а имаме и общи проекти с Лазар, които ще реализираме извън България.

Готови ли сте за увеличаващата се в последно време конкуренция и ще трябва ли да положите специални усилия, за да се справите с нея? Лоялни ли са вашите посетители?
- По-голямата част от тях са лоялни, защото са доволни от всичко, което предлагаме. За нас е много важно да създадем приятелска обстановка, в която всеки да се чувства като у дома си. Но конкуренцията е нещо хубаво, защото постоянно те кара да се развиваш. Всяка следващата зала я правим с идеята да е по-добра от предишната. След всеки нов обект, след всяка нова сделка приемаме, че това е началото и продължаваме развитието си.

Кои са най-популярните от тях? Имат ли по-известните личности някакви специални изисквания или претенции?
- Честно казано не. Както всички останали те идват тук, за да тренират. Нямат изисквания и претенции, а просто ползват уредите и всичко останало. В нашите зали можеш да видиш обикновени хора, работещи, ученици, успели бизнесмени и всеки от тях разговаря с другия като с равен. Няма йерархия, а обстановката е приятелска. Именно с това се гордеем най-много - че клиентите гледат на нас не като на собственици на верига фитнеси, а като на приятели. Особено в началото нямаше човек, в залата в Люлин, с когото да не съм говорил и тренирал. Може да се каже, че осъществяваме и социална дейност, защото в това напрегнато ежедневие някои от хората идват при нас точно, за да се социализират - да разменят някоя дума, да научат нещо ново за останалите и т.н.

Какви обществени сфери и прослойки представляват потребителите ви? Кой е основният ви таргет? Към коя обществена група съсредоточавате усилията си и защо?
- Опитваме се да предложим в залата за всеки по нещо. Фитнес индустрията се измени доста в последните 5-6 години. В началото всички наблягаха на силовите тренировки, но в момента, да речем, е много модерно кардиото. Преди бяха модерни големите мускули, сега всеки се стреми да изглежда естетически добре. Именно заради това сме готови да направим и зали за групови занимания и се стремим да сме в крак с нещата. Има интересни тренировки с ластици, например, а също и пол денсинг.

Защо фитнесът и този начин на трениране станаха толкова популярни в последните години? Колко дълго ще продължи тази „мода"?
- Модата си е мода, независимо дали става дума за фитнес или не. Никога не знаеш какво точно може да стане модерно след 3-4 години.

Работите съвместно и с компании и отделни представители от чужбина. Кажете нещо повече на зрителите ни за това? Трудно ли се осъществява подобна дейност на интернационално, международно ниво?
- В началото се занимавахме само с фитнес зали, а в последствие започнахме да предлагаме фитнес облекла и оборудване. В момента произвеждаме собствена марка фитнес уреди. Имаме продажби не само в страна, но и в чужбина. Вдигаме асортимента на дрехите и услугите, които предлагаме. Занимаваме се с рециклиране на кардио уреди. Оборудваме наши зали, но предлагаме и опцията за франчайз, а и оборудването на наши клиенти, които нямат нищо общо с марката West Gym.

Очаквахте ли такова развитие на бизнеса ви, когато направихте първата си фитнес зала?
- Отначало започнахме с тази идея, но в последствие - когато видяхме, че нещата вървят и погледнахме на фитнеса като на бизнес, не очаквах такова развитие, но всички се надяваме. Нали в крайна сметка за това е всичко. Работим и по 17 часа на ден, но без усилия не може да постигнеш подобни резултати. Започнахме с минимален капитал, а всичко се случи в последствие. Просто сбъднахме една мечта, а тя се превърна в успешен бизнес и работно място.

Какво следва за West Gym в бъдеще? Какво можем да очакваме от вас в дългосрочен план?
- Ще отваряме нови обекти, това е сигурно. Тенденцията е да са по-големи - ще бъдат по-големи, но ще се опитаме да запазим приятелската обстановка. Надявам се в близко бъдеще да започнем да работим и в чужбина и да отваряме зали и там. Ще се занимаваме с културизъм и ще има състезатели, които ще спонсорираме. Ще увеличим асортимента и на спортните облекла, които предлагаме, а има и още няколко идеи, но тях ще запазим за друг път.

Вашето мнение е от определящо значение за нас и това, което правим. Очакваме всички ваши нови въпроси, реакции и впечатления на страницата ни във Фейсбук (Съветите на Юлий) или на електронната поща на предаването ни - yuliytop@abv.bg.

В случай, че не сте фенове на социалните мрежи или пък не обичате да четете дълги текстове, можете да се абонирате за канала ни в Youtube.com, където са събрани всички заснети епизоди до момента! Благодарим ви!