Люис Хамилтън ще трябва да обясни пред шефовете на Мерцедес спада в представянето си в последните няколко кръга от шампионата във Формула 1.

След като спечели титлата с победа в Гран при на САЩ, британецът на 3 пъти беше победен от съотборника си Нико Розберг с Мексико, Бразилия и Абу Даби, както в квалификациите, така и в състезанията.

Простото обяснение на нещата е, че първо Люис няма същата мотивация, след като е постигнал целта си. И второ, което със сигурност има по-голямо влияние, е забавленията, които си устройваше британецът с рап изпълнителни, кеч шоута и нощни турове из Монако с автомобила си. Последните завършиха с удар в 3 други коли. В екипа от Бракли обаче искат да са наясно дали спадът в скоростта се дължи на горепосочените причини или има нещо друго, свързано с колата на Мерцедес и промените по нея.

Според самия Хамилтън след трудния уикенд в Сингапур, където колата имаше сериозни проблеми с работата на гумите, в тима са направили промени по шасито. Те са променили цялостния баланс на колата, който изглежда вече не е по неговия вкус.

„Имаше много дискусии относно това дали Нико е подобрил скоростта си или колата му е паснала повече при развитието си и последните промени, заяви спортният шеф на Мерцедес Тото Волф. - Или пък че Хамилтън го кара по-лежерно след спечелването на титлата, разбира се несъзнателно. Честно казано не знам. Затова мисля, че трябва направим интелигентен преглед на нещата и да ги анализираме. Трябва да открием причината."

В Абу Даби Хамилтън експериментира доста с настройките, като дори премахна части от окачването, които бяха част от пакета за развитие на колата. Всичко това беше в опит да настрои колата си по-добре и да може да победи Розберг, но това отново не се случи.

Според Волф обаче промяната в посоката на развитието на колата може би да е само една от няколкото причини за по-слабото представяне на Люис. Тото обаче категорично изключи възможността Хамилтън да се е отказал да настиска и да се бори здраво след спечелването на титлата в Остин.