Двукратинят световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо заяви, че е приятно изненадан от представянето на Рено в квалификациите за място преди старта за Голямата награда на Австралия.
Алонсо даде 12-о, а Нелсон Пикет 21-во време, като след наказанието на Тимо Глок испанецът ще потегли от 11-а позиция в надпреварата.
"Изненадан съм приятно от представянето ни в квалификациите. Оказахме се много по-близо от лидерите, отколкото очаквах.
Във втората квалификационна сесия изоставахме от лидерите с около осем десети. Успяхме да завъртим обиколка за 1.25,9 минути, като времето на лидерите бе 1.25,1 минути.
Конкуренцията е убийствена и всеки се стреми да бъде по-бърз, така че по време на самото състезание очаквам да съкратим разликата още. Видяа се, че в момента Ферари и Макларън не са чак толкова напред", коментира Алонсо.
waterwet
на 16.03.2008 в 10:12:18 #26След като е от миналото то от коя година Фиа наложи предните крила да се повдигнат, а задните да се изтеглят по-напред? Едва ли само новата система за охлаждане на спирачките е причина за намаляване на дифузьорите. От 2006. Запитай се след правилото за 1 двигател в две състезания, защо скоростната кутия вече трябва да не се сменя в 4 състезания. И това е съображение ама от миналото, както сам се изрази. Под скопен имам предвид не само мощност ами спирачен и топлинен режим
CrossFire
на 16.03.2008 в 00:47:55 #25Та през 2007 г. Ф1 претърпя най-големите промени в историята си и в историята на автомобилния спорт въобще. ===================================================== А стига бе, това изказване ме разстрои сериозно
CrossFire
на 16.03.2008 в 00:26:33 #24CrossFire
на 15.03.2008 в 23:16:06 #23Kайзер, тука си имаме работа с инженер ама от миналото Батка, значи за сезон 2007 не са правени абсолютно никакви промени или скопявания или каквото и да било там ето ти списък от ФИА с промените за сезон 2007, не знам какво си гледал, да не би 1997 да си видял информация? [edit] Rule changesAlthough the FIA had planned to introduce a regulation single tyre manufacturer from 2008, there will be a sole supplier (Bridgestone) from 2007 to 2010, since Bridgestone's only rival, Michelin, ended their participation in Formula One after the 2006 season. Tyres are supplied in accordance with the revised Sporting Regulations, which provide for a total of 14 sets of dry weather tyres per driver over the race weekend: four sets for Friday only, and 10 for the rest of the weekend. Top: harder tyre (officially named the 'prime' tyre). Bottom: softer tyre (the 'option' tyre), at the Malaysian Grand Prix.Also, during the race, both compounds of tyre (hard and soft) have to be used at least once during the race. Initially, in the Australian Grand Prix, soft tyres were marked with a white spot. However, this was difficult to see when the car was in motion and, as of the Malaysian Grand Prix, one of the four grooves in the soft compound tyre is painted white.[16] The teams finishing 5th–11th in the previous seasons' Constructors' Championship are no longer allowed to run a third car on Friday following a rule change.[17] The teams that finish 1st–4th are already banned from doing so. Engine development is frozen from the 2006 Japanese Grand Prix, with these engines being used for the whole of 2007 and 2008. This is described as engine "homologation" by the FIA. It was previously set to be introduced in 2008.[18] All cars are fitted with red, blue and yellow cockpit lights. The purpose is to give drivers information concerning track signals or conditions. The lights must be LEDs each with a minimum diameter of 5 mm and which are fitted in order that they are directly in the driver’s normal line of sight.[19] In order to give rescue crews an immediate indication of accident severity each car must be fitted with a warning light which is connected to the FIA data logger. The light must face upwards and be recessed into the top of the survival cell no more than 150 mm from the car centre line and the front of the cockpit opening and as near to the marshal neutral switch as is practical.[19] The two Friday practice sessions expanded from 60 minutes to 90 minutes. All teams are allowed to use two cars, which may be driven by either the two race drivers or a nominated third driver.[20] The engine penalty is now only applied in the second day of the grand prix weekend. Any engine change in the first day is not penalised.[20] No car is allowed to enter the pits to refuel during a safety car period until all cars are in the group following the safety car and they have been advised that the pit lane is now open. This prevents drivers from racing to the pits immediately after a safety car is deployed. In addition, any lapped cars in front of a car on the lead lap are required to pass the safety car and restart at the end of the line-up instead of maintaining their physical position.[20] The Formula One teams have unanimously agreed to the voluntary early introduction of the testing agreement scheduled for 2008. This limits each team to an annual limit of 30,000 km. The team's second car now has to run with a yellow coloured roll bar instead of a black one. The first cars will still run with a red/orange roll bar. This is intended to help spectators distinguish between first and second cars at further distances.
waterwet
на 15.03.2008 в 21:47:16 #22Угол развала цилиндров в большинстве двигателей «Формулы-1» составляет 90 градусов. Такая конструкция считается наиболее удачной, что подтверждают высокие результаты Ferrari, Williams или McLaren. В то же время команда Renault, стремительно возвращающаяся на вершину автоспорта, разработала революционный двигатель с углом развала цилиндров 110 градусов. Такое расположение цилиндров способствует снижению центра тяжести. Однако при установке нового агрегата на шасси инженеры Renault столкнулись с рядом дополнительных проблем. Тем не менее, вполне вероятно, что в скором времени примеру французов последуют и остальные команды, ведь Renault – «заслуженный пионер» моторостроения. Так, именно французы в конце 70-х годов впервые применили турбонаддув, а в середине 80-х – пневматическое управление клапанами. Послеслов: Едни задават въпроси, други търсят и намират отговори. Правилата се измислят от хуманитаристи, техниката се изобретява и създава от инженери.
waterwet
на 15.03.2008 в 21:43:30 #21Согласно действующим правилам FIA двигатели «Формулы-1» должны быть как максимум десятицилиндровыми с объемом, не превышающим 3,0 литра, и количеством клапанов на цилиндр не более пяти.
CrossFire
на 15.03.2008 в 21:30:14 #20Аз пък намерих промените по сезони, я кажи кога са скопили двигателите??? Да имам потвърждение, не за друго.
waterwet
на 15.03.2008 в 20:43:53 #19Ти наистина си сладур. Конска сила - определение, мощност - определение, обем на двигател - определение. Под нарицателно скопен двигател, какво се резбира? За ограничаване обема на двигателите и произлизащите от това цялостни промени. А защо ти не знаеш за това,мога да предполагам, но не и да знам. М/у другото не чета списание Ф1, както не чета и Билд. Падам си по Dekra, Hydrocarbon Processing, Science и Аеродинамика, термодинамика и енергийни нива и източници.
CrossFire
на 15.03.2008 в 20:28:36 #18Двигателят на Мерцедес е разположен ====================================================== Ами разположен е да, няма да е неразположен я.
CrossFire
на 15.03.2008 в 20:26:07 #17Тая твойта информация е бая оскъдна и нищо не казва, това е характерно за всеки един автомобил, ако четеш списание Ф1, няма да съм никак очуден, та къде е тая информация да видя и аз как най-големите промени в историята на Ф1 са станали за сезон 2007 и аз даже не знам.
waterwet
на 15.03.2008 в 20:14:35 #16Синтезирах инфото в едно изречение, но ако искаш ще ти го обобща. 1. Двигателят на Мерцедес е разположен - Прочети Как, Къде и по какъв начин. Разбери защо концепцията на шасито на Макларън е променена основно със скопяването на мотора и как пазеше по-меките гуми на Мишлен (жокер - по-нисък коеф. на триене) а изяждаше по-твърдите и устойчиви такива на Бриджстоун. Та сега се сети за изречението каква информация дава. А самият факт, че твърдиш, че през 2007 г. няма никакви промени ми остава само да ти пожелая да си жив и здрав
CrossFire
на 15.03.2008 в 19:00:39 #15Обаче, защото, понеже...
CrossFire
на 15.03.2008 в 18:58:57 #14Абе това да не са го писали Иван Тенчев или Момчил Манчев??? че те имат навика да празнословят така.
CrossFire
на 15.03.2008 в 18:57:29 #13Чакай че голям смях, само да приканя и другите във форума да го видят това изказване и да му се изкефят максимално, гледайте и откриите логиката братя.
CrossFire
на 15.03.2008 в 18:55:26 #12Друг е въпроса че явно ти си нямаш хал-хабер от Ф1, щом си мислиш че двигателите са определящи за цялостното поведение на болида.
CrossFire
на 15.03.2008 в 18:52:49 #11При макларън разпределените товари бяха най-балансирани приоритетно от изнесения център на тежеста поради спецификата на мотора на мерцедес съобразно гумите на Мишлен. ==================================================== Батка глей се кво си написал и после ми обяснявай процентните ти съотношения, не си мисли че натрупването на повече терминология на едно място изглежда особено интелигентно и хваща окото на хората, някой тъпир може и да ти се върже, ама няма да е тук, не пиши повече такива безсмислици като това недоразумение горе.
waterwet
на 15.03.2008 в 18:32:03 #10CrossFire няма начин един отбор сам да направи такава тотална иновация и да забие всички, особено провалени кретени като рено, и изведнъж без промени през 2007 се сринаха, защо? Аз ще ти кажа, защото ФИА си прибраха всичките иновации от болида на рено и ги оставиха със собствени сили да се борят, е видя се колко могат рено сами през 2007 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Извинявай, но "без промени през 2007 се сринаха" - ти на разсеян ли се правиш или наистина хал-хабер си нямаш от Ф1 и ДВГ. Та през 2007 г. Ф1 претърпя най-големите промени в историята си и в историята на автомобилния спорт въобще. Никога досега в спортна надпревара не е пускан агрегат (двигател) с коефициент на запас повече от 1.16%. През 2007 г. коеф. беше минимум 3.21% - БМВ (просто заради най-виския въртящ момент). Та двигателите бяха скопени от кон до катър. Рено имаше най-висока стабилност при най-малък коеф на аеродинамично съпротивление при равни други условия. Тези промени от 2007 г. с двигателите оставиха Рено и Хонда без Ноу-Хау. При макларън разпределените товари бяха най-балансирани приоритетно от изнесения център на тежеста поради спецификата на мотора на мерцедес съобразно гумите на Мишлен. Всичко го пише в световната литература, ама трябва да се чете и да се помисли, а не само да си караме на пристрастия и да се превръщаме в роби на собствената си враждебност. Честно да ти "кажа" от постовете ти сериозно приличаш на такъв!
CrossFire
на 15.03.2008 в 18:14:51 #9Айде де, и аз викам че не трябва да се крие ама на...Нищо, скоро ще се покаже и ще ни обясни как не се е крил ами просто не е имал възможност да влезе.
CrossFire
на 15.03.2008 в 18:12:46 #8Абе явно всеки си има своята истина, за мен истината е че изплашените и вече губещи средства и спонсори ФИА, решиха да налеят свежа кръв във Ф1 обаче Шумахер замалко да им сложи прът в колелото, та го гръмнаха за по-сигурно. Часовникът ако го знаете кажете да знам да не нося такава марка, че малко ме е гнус от кавали дето само приказват а нищо не правят.
CrossFire
на 15.03.2008 в 17:55:04 #7Явно не разбра каква е работата, ФИА е производител на тая система за стартиране, няма начин един отбор сам да направи такава тотална иновация и да забие всички, особено провалени кретени като рено, и изведнъж без промени през 2007 се сринаха, защо? Аз ще ти кажа, защото ФИА си прибраха всичките иновации от болида на рено и ги оставиха със собствени сили да се борят, е видя се колко могат рено сами през 2007...Каквото и да е измислил един отбор, дори и Ферари или който и да е друг, не може да даде такова смазващо предимство над останалите и една година по-късно да няма и следа от него, все едно са го загубили някъде.