Най-важното условие за стартиране на проекта „Нов национален стадион" се оказва съгласието на поне два столични клуба да ползват арената за домакинските си мачове.

В понеделник представители на американската компания IMG имаха срещи в София, включително с Българска агенция за инвестиции. Международният концерн за спортен бизнес и реклама гарантира 100 процента финансиране на стадиона от външни инвеститори. IMG е световен лидер в маркетинга и иска не само да задвижи строежа, но и да управлява комплекса в следващите 25 години. След изтичането на този срок арената остава за държавно ползване.

Вече е подписан Меморандум за разбирателство с БФС по темата, а са водени и дузина разговори с представители на изпълнителната и местната власт. Една от пречките е липса на редовно правителство и стабилност в управлението на страната.

Плановете са стадионът да е за 25 000 зрители, изцяло футболен, но и част от комплекс с увеселителна част, места за масов спорт и търговски сектори. За големи мачове капацитетът ще може да се увеличава до 33 хиляди. Мястото изглежда сигурно - срещу зала „Арена Армеец".

Но освен воля на държавата се търсят поне два столични клуба, които да ползват стадиона за домакинските си мачове. Срещу предоставяне на правата на клубовете в контракт с IMG компанията им гарантира допълнителен годишен доход.

Водени са разговори и с ЦСКА, и със Славия, и с Локомотив. Чакат се допълнителни преговори.

На стадиона се планира да се играят мачовете на националния, както и финалът за Купата на България и други значими двубои (например от евротурнири).