Фелипе Маса с Уилямс записа най-бързото време в първия ден от последната група тестове, които се провеждат на пистата Каталуния в Испания. Времето на Маса беше по-добро и от всички, които бяха постигнати на предишната четиридневна сесия в каталунската столица, която се състоя между 19 и 22 февруари. Освен това бразилецът завъртя 103 обиколки, като с повече беше само Маркус Ериксон от "Заубер" - 122.

24-годишният швед се нареди втори с време 1:24.276 мин., като изпревари световният шампион Люис Хамилтън. Пилотът на "Мерцедес" направи само 48 обиколки, най-бързата от които беше за 1:24.276 мин. Британецът пропусна почти цялата следобедна сесия заради проблем със системата MGU-K.

Два червени флага вчера. Минути след началото Квят спря на изхода на бокса, но малко по-късно беше на пистата. Следобед Сайнц спря на пистата, като Торо Росо не уточниха проблема, но Сайнц се върна по-късно.

Торо Росо имаха доста новости по колата си днес. Най-видимата беше новия нос, който е подобен на този на Уилямс. Джеймс Кий заяви, че имат подобрения по аеродинамиката, охлаждането и окачването и окачестви промените като "нова кола". Карлос Сайнц остана доволен от промените и след края на теста каза, че веднага е усетил подобрения в баланса и сцеплението.

Мерцедес имаха ново захващане на камерите, които се намират на носа на болида. То наподобява захващането на огледалата. Освен това имаха промени по кутиите на радиаторите в задната част, промени по охлаждането в задната част на колата, нови крилца под огледалата, както и променени по плоскостите под носа. За Мерцедес обаче деня не протече по план след като следобед болида им не можа да се появи на пистата заради повреда в MGU-K.

Уилямс също имаха промени по колата си. Нов централен пилон на задното крило, както и променени дефлектори около кутиите за радиаторите.

Пореден кошмарен ден за Макларън и Хонда. Едва седем обиколки, като само една за време. Сутринта се появиха на пистата с голямо закъснение, направиха няколко аеро теста и обиколка за време. След това обаче Бътън усетил силни вибрации и върна болида в бокса. Доста по-късно научихме, че всъщност са имали хидравличен проблем, който изисква смяна на целия двигател. Така деня завърши за тях безрезултатно и положението им не изглежда никак розово.

Фернандо Алонсо няма да кара в тези тестове, като се наложи Рон Денис да дава пресконференция за състоянието му. Не научихме почти нищо ново освен това, че Алонсо е загубил съзнание за няколко секунди след удара си в стената. Според Денис обаче Алонсо бил добре и имал желание веднага да се върне в колата. Дали обаче Алонсо ще може да кара в Австралия ще решават лекарите.

Така пълноценно след обяд караха само шестима пилоти. Освен Маса и Ериксон това бяха още Данийл Квят от "Ред бул" (1:25.947 мин., 75 обиколки), Ромен Грожан от "Лотус" (1:26.177 мин., 75 обиколки), Кими Райконен от "Ферари" (1:26.327 мин., 80 обиколки) и Карлос Сайнц мл. от "Торо росо" (1:26.962 мин., 86 обиколки).