След броени часове ще бъде даден стартът на поредния сезон в Кралския клас на мотоциклетния спорт. Страстите от края на миналия все още не са отшумели и ето, че отново ще се взрем в поредната, очертаваща се страхотна, битка между съотборниците Валентино Роси и Хорхе Лоренсо. Там разбира се ще бъде и Марк Маркес, който бе в епицентъра на вътрешната война на Ямаха. Трябва да бъдат дадени отговорите на няколко въпроса, преди пилотите да „запалят" гумите на „Лозаил" в неделя.

Може ли някой да спре Лоренсо към четвърта титла?

Какво Валентино вече доказа през миналия сезон, в него все още има достатъчно живец. Той трябва да направи две неща, за да може да има реален шанс да спечели десетата си титла (7 в MotoGP). Първо трябва да добави още малко скорост в квалификациите и да кара на върха на възможностите си по време на състезанията. Второ - да влезе по някакъв начин под кожата на Лоренсо. Все пак именно психиката е ахилесовата пета на Хорхе. Да не забравяме, че Доктора е на 37, а не на 67 години. През миналия сезон той доказа, че може да се бори рамо до рамо с най-добрите и има останал бензин в кръвта. Липсата на скорост в единична обиколка обаче си остава големият му проблем.

Ще разрешат ли Хонда бързо проблемите си, за да се върнат на върха?

Сигурно са доста притеснени, след като смениха доставчика на гуми и подмениха електрониката си, но въпреки това, по време на тестовете от началото на сезона продължават да изпитват затруднения, както бе и през миналата година. Маркес твърди, че може да спира по-късно с новите гуми на Мишлен, но проблемите му идват в средата на завоите и излизането от тях. Със сигурност обаче не може да бъде отписван от борбата. Той пада доста често през миналия сезон и вече знае какво е усещането. Така че страхът от това естество няма да присъства.

Могат ли Дукати и Сузуки да са заплаха?

Маверик Винялес от Сузуки бе наистина много бърз по време на подготовката и изглежда е направил онази стъпка напред, която се очакваше от него. В семейството на Дукати обаче ситуацията е малко по-различна. Там Довициозо и Яноне сякаш са някак по-бавни от представителя на Прамак - Скот Рединг. Крайно време е обаче италианското семейство да се намеси в битката с японските машини. Яноне може би този сезон най-накрая ще постигне своята първа победа.

Сателитните отбори ще изненадат ли?

Ямаха Тех 3 и LCR Хонда трябва да властват непосредствено след заводските машини. Но именно Прамак Дукати прави най-добро впечатление от „по-евтините" мотори. Скот Рединг вече направи достатъчно силни състезания през 2015-а и по всичко личи, че ще диктува модата сред онези, които искат да се докажат, за да се възкачат на титулярните места в Ямаха, Хонда и Дукати.

Ще остане ли Роси в Ямаха?

До голяма степен следващият ход на Доктора ще бъде свързан с началото на сезона. Ако той се представя солидно, ще продължи да кара за Ямаха. Това зависи и от отношенията му със съотборника му Лоренсо и с Марк Маркес. Съществува вариант това да е последния сезон за Лоренсо в Ямаха. Стига обаче от Дукати да отговорят подобаващо с необходимите пари и добър мотор.