Производителят на газирани напитки "Пепси" става спонсор на НБА, съобщава Би Би Си. Компанията ще измести големия си конкурент "Кока кола", който си партнираше с асоциацията в последните 28 години.

Договорът е от следващия сезон и важи за Северна Америка и Китай, където НБА набира популярност. Финансовата стойност на сделката не беше разкрита.

Изпълнителният директор на "Пепси" Индра Нооуи заяви, че баскетболната асоциация се е превърнала в едно от най-вълнуващите и иновативни спортни първенства в света. "Ще работим заедно, за да постаним ново значение на партньорството в спортния маркетинг."

"Пепси" става официален партньор в сектора "Храни и напитки" за НБА. С него са обвързани различни брандове като "Доритос", "Рафълс" и "Маунтин дю",

От "Кока кола" обясниха, че са избрали да не подновят договора си с асоциацията. Компанията обаче ще продължи да се обвързва с отбори и състезатели.

Ролите на "Пепси" и "Кока кола" се размениха и във футбола. Там "Кока кола" подписа дългосрочен договор с американската федерация и мейджър лигата (MLS). "Пепси" беше партньор на MLS от създаването ѝ през 1996 г.