Мерцедес има схема на разплащания, която е в основата на всички преговори на отбора, но никога не е била проблем в разговорите с Люис Хамилтън за нов контракт на двукратния световен шампион. Това заяви Тото Волф по повод продължаващите дискусии с пилота, за които се смята, че ще бъдат финализирани съвсем скоро. Англичанинът ще подпише контракт, според който годишното му възнаграждение може да е малко над 40 милиона долара.

Хамилтън и тимът му подновиха разговорите за нов договор по време на предсезонните тестове. Твърди се, че споразумението е факт, а официално съобщение можело да бъде направено всеки момент.

По-рано се смяташе, че Люис иска сериозно увеличение на заплатата си, достигащо до 1 милион паунда седмично. Самият пилот заяви, че това твърдение е абсолютно невярно.

Волф от своя страна каза, че заплатата на който и да е състезател трябва е в съответствие с възможностите на екипа от Бракли. Спортният директор на Мерцедес подчерта изрично, че Хамилтън е бил умерен в исканията си.

„Схемата на разплащания е безкрайно важна. Трябва да има стабилна структура от търговска гледна точка. Това е основата на всичките ни дискусии и преговори. Схемата за плащания никога не е била проблем между Люис и отбора. И двете страни имат едни и същи очаквания. Люис си знае цената, ние също сме наясно, но разговорите бяха много положителни и разумни", обясни Волф пред Скай Спортс.

Според списание Форбс Хамилтън и Фернандо Алонсо са били най-високоплатените пилоти във Формула 1 през 2014 г. с годишно възнаграждение от малко под 20 милиона британски лири. По неофициална информация договорът на испанеца с Макларън е за 27 млн. паунда. Точно на толкова може да възлезе общият доход на Хамилтън за година, като това са малко над 40 милиона долара. В сумата са включени основна заплата, бонуси в зависимост от брой победи през сезона и т.н.

„Би трябвало всичко да бъде довършено тази седмица", заяви самият Люис. „Няма причина да не стане. Честно, всичко е приключено на 99,6%. Вече не водим преговори, останаха само законови уточнения".

Очакваше се новият договор на Хамилтън да бъде обявен още преди Гран при на Малайзия. Забавянето предизвика слухове, че англичанинът обмислял шокиращо преминаване във Ферари на мястото на Кими Райконен. Люис каза, че тези приказки са пълни глупости.