Фернандо Алонсо успя да завърши на трето място в петъчния ден, след като и сутринта постигна същия резултат в първата свободна тренировка. Поне в една бърза обиколка темпото на испанеца изглеждаше сравнително добро, но в екипа се притесняват това да не се отрази на скоростта в състезанието. За разлика от своя съотборник Кими Райконен, Алонсо бе пощаден от технически проблеми, като се изключи малка неприятност сутринта при превключването на скоростите.

„В сравнение с останалите уикенди, тук винаги е малко по-различно. Спа въпреки многото си завои е по-скоро една високоскоростна писта", заяви испанецът след тренировките днес. „Приятно е, че днес успяхме да караме на сухо. Времето тук обаче остава променливо. За утре предвижданията са за дъжд и ще трябва да се пригодим за тези условия.

Тук и на Монца мощността на задвижващите системи е много важна. Ние знаем, че по този показател изоставаме и че няма магически средства, с които да наваксаме. В същото време обаче се опитваме да оптимизираме всичко. Колата се държа така, както бе на симулациите, което е позитивно".

„Спа доставя много удоволствие на пилотите, но за инженерите тя е сериозно предизвикателство, особено през тази година с новите задвижващи системи", обясни и шеф инженерът Пат Фрай. „Искахме да генерираме максимално количество данни и затова двамата ни пилоти караха с различни елементи и на различни програми. За съжаление обаче следобед Кими не успя да кара достатъчно.

Първият и третия сектор са местата, където се изисква максимална мощност. В средата става дума преди всичко за гъвкавост на двигателя и аеро притискане. Затова е трудно да се намери точния компромис.

Повечето притискане помага в състезанието, но в същото време имаш проблеми при изпреварванията и не можеш да се браниш особено добре на правите. Трябва да поработим още върху ефективността на аеродинамиката и върху спечелването на енергията от MGU-H. Именно от там идва предимството на конкурентите ни на писти като Спа и Монца".