Отборът на Макларън-Мерцедес бе наказан с лишаване от точки в шампионата при конструкторите за тази година, е решението на Световния автомобилен съвет на ФИА от днес.
Това почти сигурно ще направи Ферари световни шампиони при конструкторите, информира www.formula1.bg. По-рано днес се появиха информации, че Макларън е изхвърлен от Формула 1 за две години, но няколко часа по-късно бе разпространено официалното решение на ФИА, което се оказа доста по-благоприятно за тима.
Екипът на британците бе наказан и с глоба от 100 милиона долара (почти 50 милиона паунда). Пилотите на отбора Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо обаче не са афектирани от наказанието, като ще запазят всичките си шансове за спечелването на титлата при пилотите през тази година.
За да започнат шампионата през следващия сезон, Макларън ще трябва да докажат, че не са използвали интелектуална собственост на отбора на Ферари.
При това положение Ферари, които в момента са втори в класирането и на 57 точки от третия отбор в подреждането БМВ-Заубер, 99,9% ще бъдат шампиони при конструкторите за 2007 година.
Напускайки сградата, където се проведе срещата, президентът на ФИА Макс Мозли заяви, че вече е взето решение по случая.
"Доволни сме, че истината излезе наяве", бяха първите думи от изявлението на Ферари.
"Световният автомобилен съвет реши да премахне всички точки на отбора на Макларън-Мерцедес в класирането при конструкторите за тази година. Наказанието остава до края на сезона. Отборът ще плати и глоба, равняваща се на 100 милиона долара", се казва в официалното писмо на ФИА към медиите.
Федерацията си спази обещанието да осигури имунитет на пилотите, които са съдействали на разследването. Поради тази причина Алонсо и Хамилтън няма да получат каквито и да е наказания.
"Световният автомобилен съвет също така ще получи пълен технически доклад за характеристиките на болида на Макларън за следващия сезон. На следващата среща на Съвета през декември тази година ще бъде решено дали да трябва да се налагат допълнителни наказания на отбора на Макларън за Сезон 2008", се завършва в обръщението.
Пълният доклад на ФИА ще бъде публикуван на 14 септември 2007 година. Международната автомобилна асоциация няма да отнема точки на други отбори, които бяха смятани за свързани със шпионската сага.
Забранява се на представители на Макларън да излизат на церемониите след края на състезанията до края на година, независимо дали техен пилот печели или не.
waterwet
на 16.09.2007 в 09:52:12 #280KURdov Регистриран на: 11.04.2007, 10:54 Докато имаха пари от жабурняка, след оттегляне от ралитата. всички пари отидоха за ферари. Те имаха цялата инфо на Бенетон и зетека на форд, защото преди да изпокрадат тази инфо, дамия Прост каза, че ферари се управлява като камион. Вече е скъпо и за да не отидат в 13-та глуха скопиха всичко. То за Водафоне Алонсо е по-ценен от Ферари. Дават 20млн. на Мак и от най-посещаваната туристическа дестинация Испания ги избиват тройно.
waterwet
на 16.09.2007 в 09:26:56 #279chopsuey Регистриран на: 19.02.2007, 02:18 Колата на Хамилтън и в по-добро състояние нямаше да е толкова бърза и стабилна, ако няма откъде да паразитира за настройки. Какво нарави Хамилтън за подобряване на колата? За разлика от тебе, аз съм пристрастен и те са се натрупали с годините. Как да бе съм пристрастен, като тем подобни некадърници и или продукти на спонсорите като Андрети, Диниз, Шумахер, Хамилтън Ямамаото и др. влизат през парадния вход кой с пари от Марлборо, кой с пари от декра. Сега Сотил с 1-2 сек. на обиколка да е по-бърз от ония спонсорирани глезльовци и вегетира. Не за всеки условията са равни във формулата и е добре да се съобразява това. Алонсо от един талант в Минарди и тест пилот в Бенетон с талант и характер се наложи. Дали това се случва с Хамилтън? А в по-предните постове съм споменал за шпионския скандал и даже малко хронология.
Versus
на 16.09.2007 в 01:02:00 #278Странно решение - хем ги наказват, хем пилотите продължават да се състезават .
FERRARI
на 15.09.2007 в 13:32:52 #277Жижо Регистриран на: 26.04.2006, 16:00 Пуснато на: 15.09.2007, 12:04 Топспорт: Алонсо и Хамилтън не са АФЕКТИРАНИ от решението, щото най-напред не са ЗАЕГНАТИ от него ... аре малко по-сериозно с превода ------------------------------ Е, как? Афектирани са естествено! Още малко и ще ги изкарат, че не са от отбора на крадците, къде пише, че са задигнали някой чарк - никъде. Ще ги намразят в отбора, че се цепят от колектива. Направо си е за афектиране
Жижо
на 15.09.2007 в 12:04:34 #276Топспорт: Алонсо и Хамилтън не са АФЕКТИРАНИ от решението, щото най-напред не са ЗАЕГНАТИ от него ... аре малко по-сериозно с превода
Forza
на 15.09.2007 в 11:25:00 #275Е, как може в "Дневник" да напишат по-добра статия за скандала???? Че и с повече факти!!!!
д мраз
на 15.09.2007 в 03:03:34 #274Ехе,Кайзере,че това за Алонсо си е сложно зокодиране Между другото разбрах,че не бил на процеса,сигурно е дал писмени показания за да отърве точките
д мраз
на 15.09.2007 в 01:51:12 #273Обяснението на Тон Пуснато на: 14.09.2007, 11:57 е много точно и кратко.Но за тези които още не са включили ще цитирам нещо,представете си,че играете покер и знаете една от картите на противника.Вече сте доста печеливш.А какво остава ако му знаете повече от картите,какъвто е случая с МакЛарен! Само Кими
Restless
на 14.09.2007 в 21:57:45 #272кви 100млн ви гонят? 100млн, обаче от ях се вади сумата която МкЛарън биха получили за мястото в класирането за конструктори, т.е. неофициално остават в класирането и ако биха взели 100млн за първо място (колкото горе-долу е наградата) - то глобата ще е 100-100 демек 0 Е това му викам Соломоновско решение...
AliGAtOr
на 14.09.2007 в 18:46:12 #271Arsenal_Demona Регистриран на: 07.03.2007, 13:23 Пуснато на: 14.09.2007, 09:35 CFCfan Някав механик работил при Ферари и после отишъл при Макларън с 700 ли 800 листа информация за колите или там де да знам кво е и сега обвиняват Макларън в шпионаж еи за тва е цялата дъндания ======================== Ебахти и нещастника! И това не е нищо? А защо са я приложили тази информация тогава??
f3rarri
на 14.09.2007 в 18:46:03 #270http://www.fia.com/resources/documents/17844641__WMSC_Decision_130907.pdf искам всички макларън фенове да прочетат и замулчат
f3rarri
на 14.09.2007 в 18:37:19 #269сега най-накрая убедихте ли се сичките че макларън са крадци и са използвали информация от ферари а ? рабрахте ли как Галфонсо и Де ла Роса са си изпяли всичко ? Макларън вън от Ф1
Saso
на 14.09.2007 в 16:41:55 #268О, романтиката и в тоя спорт отдавна я няма както и в много други... след като цялата престъпна организация се насочи там, най-бързо спечелените пари!
24
на 14.09.2007 в 14:21:29 #267KURdov, прав си, че не ни трябват състезания със "самолети", които нямат нищо общо със серийните автомобили. Все пак не може да се отрече, че последните години има някаква тенденция към очовечаване на болидите. Все повече ги ограничават и приближават към обикновените коли. Ако не се лъжа, скоро и бензинът ще им бъде нещо като А-98. И на мене ми липсват времената на пилотите, и на мене ми се иска ввсичко да се решава на пистата, ама просто във Ф1 се въртят огромни пари. Тука някой викаше, че сам ще извади $100 000 000. Даже за тоя спорт това са супер много пари. Та, трябва да се примирим. Все едно романтичните времена са безвъзвратно отминали. Поне да се надяваме, че Ф1 ще помогне на техническия прогрес и след 10г. Дачия, например, да могат да пуснат кола за $10 000 - автоматик, със всички екстри, харчещ 2л/100, от въглеродни сплави, карбонови спирачки и т.н.
Tervel
на 14.09.2007 в 13:56:25 #266А Мерцедес, БМВ, Хонда, Рено и Тойота не са бедни, но все пак нямат кого да глобят със 100 млн. ей така, без грам доказателство... Трябва от джоба да ги извадят.
Tervel
на 14.09.2007 в 13:55:08 #265Защото за организиране на нови серии трябват адски много пари, затова....
NStorm
на 14.09.2007 в 13:40:35 #264Формулата отдавна толерира ферариту, това наказание просто беше капака... Едно време нали всички отбори мислеха да се отделят и да си направят собствени серии, що да не се замислят пак...
az_levskara
на 14.09.2007 в 13:34:52 #263долъ Мцларен и само ферари
KURdov
на 14.09.2007 в 13:28:20 #262годно е във най-скъпия спорт да има регулатори които са зависими от ферари а и постоянните ограничения в моторите, гумите и използваните сплави и прочие според мен е вредно - целта все пак е всяко нововъведение по тези машини след 2-3 години да бъде на сериините автомобили
Forza
на 14.09.2007 в 13:20:09 #261Ама той Пешо-найс не помни - какво да му обясняваш!!!!