Неделя, 27 октомври, 2014. Преди секунди Роджър Федерер е спечелил за шести път домашния си турнир в Базел. И на лявата му китка вече блести часовникарското бижу "Platinum Rolex Cosmograph Daytona", а междувременно Маестрото е наметнал ВРЪХНА ДРЕХА с логото на Nike отпред. И двете компании са дългогодишни партньори на Маестрото и тези моменти показват колко незаменимо ценно рекламно лице е той.

"Роджър притежава и показва всички най-добри черти на швейцарския народ - коментира брандинг експертът Каспър Льоб. - Талант, човечност и силна семейна принадлежност. Това е Роджър Федерер, това е Швейцария. "От гледна точка на титли, сезон 2014 беше тенис прераждането на Маестрото с пет титли и трофея от купа "Дейвис". И спонсорите му го наградиха с допълнителни $40 млн. извън $9,3 млн. от награнди фондове според сметките на сп. "Форбс".

В добавка, още се вляха в сметката му сериозни суми от по-малки турнири и демонстративни надпревари. Твърди се, че за два дни игра на Международната тенис лига, швейцарецът е получил още $4 млн., а цялото му богатство се оценява между 350 и 500 млн. долара. Архитект на цялата тази империя е мениджърът му Тони Годсик. Тя е изградена по начин, който да подпомага развитието на всички инициативи на Роджър. Например партньорството му с Credit Suisse, осигурява на швейцареца финансова помощ за фондацията му, която е помощ на деца в нужда. Двете страни са партньори от 2009-а, като корпорацията плаща на Федерер по $6 млн. на година, от които един милион отива за благотворителност.

Спонсорското портфолио на швейцареца включва договори с Nike, Rolex, Credit Suisse, Mercedes, Moët & Chandon, все марки, свързани с лукса в предлаганите от тях услуги. И това също не е случайно, защото Маестрото олицетворява най-важните аспекти от рекламните кампании на тези производители - качество, прецизност, увереност и човечност. "Събираме Роджър с компании, чиито най-добри постижения са пряко свързани с личните му ценности и качества", пояснява мениджърът му Годсик.

"Федерер е гражданин на света и глобално рекламно лице - обобщава експертът Каспър Льоб. - Където и да отиде, той просто омагьосва хората и те се чувстват свързани с него. За Роджър ще има и сериозни предложения дълго, след като спре с тениса."