Въпреки че не успя да сбъдне мечтата си за първа титла  от Големия шлем, след като загуби в три сета срещу Марин Чилич във финала на US Open, Keй Нишикори направи огромна крачка в развитието си не само на корта, а и извън него.

Тенисистът се превърна в голяма марка на японския пазар още с достигането до четвъртфиналите на Australian Open през 2012 г. Той вече е сред добре печелещите тенисисти в света, като зае пето място в последната класацията на Forbes.

Със своите 11 милиона долара, спечелени между юни 2013 г. и юни 2014 г., Нишикори отстъпва единствено на най-добрите четирима в последното десетилетие - Роджър Федерер, Рафаел Надал, Новак Джокович и Анди Мъри.

Японецът е спечелил цели девет милиона от реклама и спонсорски договори. Той вече има договори с девет големи компании, включително с Uniqlo, Wilson, Adidas, Delta Airlines, Tag Heuer, EA Game, Air Weave и други.

Безспорният му талант, съчетан с възходящо представяне в големите турнири и срещу големите играчи, доста атрактивна игра и много позитивно излъчване, обаче му дават необходимите предпоставки да надхвърли рамките на японския пазар.

"Той има страхотен маркетингов потенциал не само в Япония, където е ясно, а може да бъде много, много значима спортна фигура и в САЩ", коментира за Reuters Нийл Пилсън, бивш президент на CBS Sports и собственик на голяма консултантска фирма.

Нишикори привлече вниманието още през 2008 г., когато на 18 години, заемащ 244-ото място в световната ранглиста, спечели титлата в Делрей бийч с победа над тогавашния член на първата десетка Джеймс Блейк.

По-рано през тази година той стана първият японец в историята, влязъл в топ 10, а на US Open се превърна в първия азиатец, достигнал финал в турнирите от Големия шлем. Според мнозина специалисти малко по малко Нишикори се превръща в един от бъдещите големи шампиони в тура.

"Кей от дълги години е огромно име в Япония. Има цели списания, посветени на него. Той вече печели много добре, но очевидно вече има потенциал за много повече", коментира Дан Каплан, тенис журналист от SportsBusiness Journal.

Според Нийл Пилсън, чиято консултантска компания Pilson Communications работи с клиенти като Международния олимпийски комитет, НАСКАР и Роуз боул, Нишикори има не само спортно-техническите качества, но и необходимата визия и поведение, за да пробие на северноамериканския пазар.

Той дори може да надмине популярността на китайката на На Ли, която след изненадващия триумф на "Ролан Гарос" през 2011 г. се превърна в една от най-добре печелещите спортистки в света и втората най-добре печелеща тенисистка след Мария Шарапова с годишни доходи от 18 милиона долара.

"Кей е привлекателен млад мъж. Изглежда добре на интервютата, говори добре, усмихва се много. В същото време е доста скромен. Мисля, че всички тези съставки предполагат започването на една успешна маркетингова кампания в САЩ и по целия свят. Мисля, че телефонът му вече звъни постоянно. Това е една чудесна възможност за него", каза още Пилсън.

Къртни Бруноа, директор на Спортния бизнес институт към Университета на Южна Калифорния, също вижда огромен търговски потенциал в японския тенисист.

"Той е известен като изключително трудолюбив и талантлив играч. Хората не са чували много за него извън тениса, но постепенното му подобрение през годините и способността му да играе на най-високо ниво и да бъде равностоен на най-големите играчи са много впечатляващи."

Според Бруноа Нишикори може да бъде тенис еквивалентът на Джереми Лин - американския баскетболист от тайвански произход, който предизвика истинска еуфория с няколко впечатляващи мача за "Ню Йорк никс" в началото на 2012 г.

"Едва ли ще достигне нивото на Linsanity (бел. авт. - начинът, по който в САЩ наричат манията около Джереми Лин), защото в САЩ баскетболът е много по-популярен от тениса. Когато обаче има международна звезда от подобен произход, която се справя добре в САЩ, има естествена склонност да й се обръща голямо внимание. Той може да бъде и посланик за Япония не само в спортен аспект, но и на всеки от брандовете, обвързани с него", коментира Бруноа.

"Освен това неговото участие във финала на US Open е нещо огромно за японския тенис. Имаше хиляди хора, които не спяха, за да гледат неговите мачове. Той донесе огромно спортно вълнение в Япония, каквото може би не е имало преди това. Това е много вдъхновяващо за младите японски играчи, които сега започват да се занимават с тенис. Те виждат как Нишикори се представя успешно на най-високо ниво, което им дава огромен тласък и мотивация", каза  още Бруноа.