Френският производител и доставчик на двигатели във Формула 1 Рено работи с пълна сила по нова, подобрена версия на 1.6-литровия си V6 турбо двигател. Шефът на Рено Спорт Ф1 Реми Тафин призна, че инженерите на компанията вече пробват различни решения, като едно от основните е така наречената "разделна турбо конфигурация" на Мерцедес.

Германските двигатели доминират от сезон 2014, от който започна новата турбо ера във Формула 1. Една от иновациите на Мерцедес е турбо компресор с разделени в двата края на двигателя топла турбинна и студена компресорна част.

Основното предимство на тази революционна идея е драстичното намаляване на температурата на сгъстения от компресора въздух, който от своя страна се нуждае от по-малки интеркулери за охлаждането му. Това води до намаляване на негативния турбо лаг ефект, с който продължават да се борят от Рено. Дизайнерите могат да използват по-тесни радиаторни кутии, с което значително подобряват аеродинамика.

Друго основно предимство е по-компактното събиране на основни детайли. Причината е позиционирането на студената компресорна част пред двигателя, точно под въздухозаборника, а топлата турбинна част зад двигателя, където е позиционирана изпускателната тръба.