Финландският пилот на Ситроен Мико Хирвонен беше изваден от класирането в изминалото Рали Португалия, в което той финишира първи. Причината за дисквалификацията е нарушаване на техническите правила. Техническият преглед след финала показа, че съединителят и турбокомпресорът в автомобила Ситроен не отговарят на изискванията за хомологизация.

От Ситроен коментираха, че тези промени не дават никакви предимства на тяхната кола. „При хомологацията са декларирани механизми на съединителя, които са перфорирани. Нашият доставчик на такива елементи обаче отскоро ни предоставя същите механизми, само че без перфорация. Един от тях бе внедрен в колата на Мико. Тези части не дават по никакъв начин предимство в представянето на колата и са по-тежки от елементите, които са заявени при хомологизаацията. При несъответствията в турбокомпресора става въпрос за изменение вследствие на високите температури и оборотите". Ръководството на тима потвърди, че ще обжалва решението на организаторите на Рали Португалия.

Шефът на тима на Ситроен Ив Матон официално се извини на своя пилот Мико Хирвонен. "В момента се чувствам най-зле заради Мико Хирвонен и неговия партньор Ярмо Лехтинен. Те се справиха забележително в едно особено тежко рали и заслужаваха своята първа победа със Ситроен. От името на целия екип искам да им поднеса своите най-искрени извинения заради създалата се ситуация. Надявам се, че те двамата ще имат съвсем скоро своята възможност да се качат на най-високото място на подиума", сподели Матон.

Победата в Рали Португалия беше присъдена на завършилия втори Мадс Остберг с Форд. Остберг е частен пилот и не представлява заводския тим на Форд. Второто място зае Евгени Новиков, а третото - Петер Солберг. Така Себастиен Льоб запазва лидерската си позиция във временното класиране на шампионата. То има следният вид:

  1. Себастиен Льоб - 66 т.
  2. Петер Солберг - 62 т.
  3. Матс Остберг - 53 т.
  4. Мико Хирвонен - 50 т.
  5. Евгени Новиков - 39 т.
  6. Яри-Мати Латвали - 28 т.